پیچ ها کاربرد های فراوانی دارند. همه ما روزانه با انواع مختلفی از آنها سر و کار داریم. ممکن است در طول روز چند پیچ را باز و بسته کنیم بدون آنکه توجهی به نوع و جنس آنها داشته باشیم.در این مقاله به توضیحاتی در خصوص پیچ چپ گرد اشاره می‌کنیم. برای استعلام قیمت و خرید پیچ با کارشناسان بخش فروش جهان پیچ تماس بگیرید.

پیچ چپ گرد چیست و چه کاربردی دارد؟ برخی از پیچ ها چپ گرد هستند و برخی دیگر راست گرد. پیچ ها به صورت استاندارد با گردش به سمت راست بسته می شوند. یا به عبارتی راستگرد هستند. اکثر پیچ هایی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند از این نوع پیچ ها هستند. به همین دلیل ممکن است برای بستن پیچی در ابتدا بدون تأمل، آن را به سمت راست بگردانیم.

اما گاهی هر چقدر هم این کار را انجام دهیم به نتیجه ای نمی رسیم و تازه متوجه می شویم که با یک پیچ چپ گرد سر و کار داریم. پیچ های چپ گرد عملکردی مخالف با پیچ های راست گرد دارند. برای اینکه این نوع پیچ ها را ببندید باید آنها را به سمت چپ بچرخانید. برای اینکه پیچ های چپ گرد و راست گرد را از هم تشخیص دهید همیشه علامت اختصاری آنها را به یاد داشته باشید. پیچ چپ گرد را با علامت علامت LH و پیچ راست گرد را با علامت RH نشان می دهند. کاربرد پیچ چپ گرد همانطور که گفتیم اکثر پیچ ها راست گرد بوده و کاربرد پیچ چپ گرد محدود تر از پیچ های راست گرد است. اما پیچ های چپ گرد نیز از اهمیت ویژه ای در ساخت وسایل و تجهیزات گوناگون برخوردارند. این نوع پیچ ها در ساخت تجهیزات یا ابزارآلاتی کاربرد دارند که همواره در هنگام کار کردن دارای حرکات گردش به چپ می باشند.

اما دلیل استفاده از پیچ های چپ گرد چیست؟ همانطور که گفتیم این تجهیزات همواره با سرعت بالا به سمت چپ در حرکتند، در صورت استفاده از پیچ های راستگرد، امکان شل شدن و باز شدن پیچ بسیار زیاد است. این امر ممکن است خطرات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. بنابراین برای ایجاد اتصالات در چنین وسایلی از پیچ های چپ گرد استفاده می شود. با این کار نه تنها حرکات گردشی دستگاه باعث شل شدن پیچ نمی شود بلکه پیچ سفت تر هم می شود. برای مثال پدال های دوچرخه را در نظر بگیرید. با رکاب زدن دوچرخه سوار، پدال سمت راست همواره در جهت عقربه های ساعت (به سمت راست) می چرخد. اما پدال سمت چپ در خلاف این جهت حرکت می کند. چنانچه برای هر دو پدال از یک نوع پیچ راستگرد یا چپ گرد استفاده شود، بعد از طی مسافتی کوتاه یکی از پدال ها شل می شود. به همین دلیل از پیچ های متناسب با جهت حرکت استفاده می شود. پدال سمت چپ دوچرخه یکی از وسایلی است که نیاز به پیچ چپ گرد دارد. اره های گردان، دریل، سر پیک نیک، سنگ فرز، پنکه و… از جمله تجهیزات دیگری هستند که از انواع پیچ های چپ گرد در آنها استفاده شده است. قیمت پیچ چپ گرد قیمت پیچ چپ گرد به عوامل مختلفی بستگی دارد. جنس پیچ ها یکی از مهمترین این عوامل است. پیچ ها را از مواد اولیه مختلفی همچون آهن، فولاد، گالوانیزه و… می سازند. قیمت این مواد اولیه در تعیین قیمت نهایی پیچ چپ گرد تأثیر زیادی دارد. از عوامل مؤثر دیگر می توان به نوع خرید اشاره کرد.